Releasefest 4 ARK TABU

Rösterna är snart räknade men tyvärr, det blir nog inte bättre. Jag trodde inte det kunde bli värre än att fel sida vann igen, men Sverige har tydligen gått och blivit främlingsfientligt när jag tittade åt ett annat håll. Själv tröttnade jag på valet typ kl åtta i söndagskväll så jag ska inte fortsätta gå på om det. Här kommer istället en bra nyhet: Nu på lördag, den 25:e september, släpps det nya numret av 4 ARK med temat TABU, med en stor fest på Oceanen i Göteborg.

4 ARK är en arkitekturtidskrift av studenter och det senaste halvåret har vi letat efter vad som  är TABU inom arkitekturen. Vilka oskrivna regler har vi? Vilka frågor får inte ställas? Kanske har tabun spelat ut sin roll i dagens samhälle, eller så vill vi inte se dem, tabun finns ju av en orsak. Man skulle kunna säga att Sverigedemoktraterna bryter tabun och för mig känns begreppet därmed inte lika fräckt längre, men viktigare.

Kan du inte komma på lördag för att se resultatet beställ tidningen på http://www.0ark.se. Och så fortsätter vi diskussionen här!

/Kajsa Börjesson i redaktionen för 4 ARK

Kommentera

