Terminsstart – lunchmöten och 3D-workshop

Det är mitten av september och i princip halvlek i höstens skolbesök. Jag och (oftast) vår förbundsdirektör Staffan Carenholm åker som bekant runt och presenterar oss för alla nya arkitektstudenter under terminsstarten. Hittills har vi arrangerat uppskattade lunchmöten på fem av nio skolor – Chalmers, KTH, Ultuna, BTH och LTH. Många blir medlemmar direkt och är intresserade av organisationen. På BTH blev jag särskilt imponerad av den sköna och peppade stämningen – otroligt kul! Välkommen hälsar jag till alla nya medlemmar. Det ska bli fint att träffa er snart igen under höstens aktiviteter.

Det var även kul att besöka Arkitektskolan i Lund, då skolan under de senaste två åren genomgått både renovering och tillbyggnad – ett större reportage om detta kommer ni kunna läsa i nästa nummer av Arkitekten, så håll utkik. Årskurs tre har startat sin termin i de nya lokalerna med den första internationella workshopen för året och jag passade självklart på att spana in deras arbeten. För ett år sedan var det ju jag själv som stod där framme och presenterade, skakig i benen inför en tuff jury. Årets upplaga av workshopen innehöll ett nytt designelement – nämligen att rendera med hjälp av 3D-teknik. Mer om detta kommer i Arkitekten under hösten, men än så länge kan jag bjuda på lite bilder.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Imorgon bär det av till Umeå för att både träffa alla de nya studenterna och sedan under helgen ha StudRix-möte med ArkitektStudenternas styrelse. Jag känner redan nu att jag har en toppenhelg framför mig!

/ Matilda Schuman, studenthandläggare

Kommentera

