OBS, glöm inte!

Vi i valberedningen vill uppmana alla er arkitektstudenter Sverige runt att söka till nästa års Presidie. I morgon, 18 november, är sista ansökningsdagen. ALLA är välkomna att söka!

Skicka din ansökan till val.arkitektstudenterna@gmail.com

Har ni några frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss.
// Valberedningen 2011

Detta bildspel kräver JavaScript.

Här nedan kan ni läsa hur nuvarande Ordförande och Vice ordförande ser på sin erfarenhet av att sitta med i ledningen.

 

Pontus Ljungberg, Ordförande

”Att arbeta presidiet har för mej inneburit enormt mycket kunskap och insikt i hur arkitektvärlden ser ut i Sverige. Framförallt på studentnivå men också en god inblick i hur branschen vi är på väg in i. Det är något som helt klart tagit tid och energi men jag måste ändå säga att det gett minst lika mycket tillbaka i form av kunskap, insikter, kontakter, glädje och inte minst energi. Det är något som vi i styrelsen i dag hela tiden strävat efter, att det engagemang du ger till ArkitektStudenterna ska du få tillbaka något för.

Genom ArkitektStudenterna har jag fått gå på föreläsningar och kurser och olika sorters arkitekturdagar jag annars inte skulle kommit i kontakt med, jag har bland annat fått prata med Sveriges Arkitekters styrelsemedlemmar och dess ledamöter för olika utskott. Framförallt har jag fått utlopp för mitt engagemang i att försöka göra landets arkitektsutbildningar lite roligare men framförallt bättre och den debatt som det senaste året blommat upp om den psykosociala situationen många arkitektstudenter upplever som jobbig har jag fått vara en väldigt aktiv del av.

Att arbeta i ledningen för en organisation som dels växer snabbt och bra och dels genomsyras av så mycket glädje är jag väldigt stolt över och absolut en grej jag skriver på mitt CV. En förutsättning för att det här har varit så roligt är att det hela tiden funnits så kompetenta medarbetare och medlemmar omkring mej. Jag har inte på något sätt ångrat att jag sökte till presidiet den där hösten för två år sedan. Det är helt klart något jag rekommenderar till dej som har tid och kraft att vilja föra en välmående organisation framåt. ArkitektStudenterna är vad dess medlemmar vill att det ska vara, bara för att vi gjort på ett sätt nu betyder inte det att det alltid ska göras så utan det är upp till kommande presidium att sätta riktningen för verksamheten utifrån verksamhetsplanen som väljs på årsmötet. Jag tror nästan allt är möjligt!”

Pontus, ordförande

 

Johanna Good, Vice Ordförande

”Presidiets arbete fokuserar mycket på att styra riktningen för verksamheten och tillsammans med styrelsen göra riktigt bra saker för medlemmarna. Det finns ett internt arbete som är jätteviktigt för organisationens kontinuitet och trovärdighet, vilket under arbetets gång ger många bra samtal och mycket insikt i organisation. Det finns också ett externt riktat arbete som i sin allra enklaste form handlar om att möjliggöra och peppa medlemmar från landets olika delar att träffas och ha kul ihop. Man lägger ner mycket tid och energi, men i slutändan får man alltid mer tillbaka i form av nya lärdomar, kontakter och vänner. Det är givande på så många olika sätt att man bara måste prova.”
Johanna Good, Vice Ordförande

 

Kommentera

