Nytt verksamhetsår – ny valberedning!

Under årsmötet i Hamburg valdes vi tre undertecknade (Julia, Frida och Jacob) till 2014-års valberedning för ArkitektStudenterna. Valberedningens uppdrag, och förstås vår ambition, är att med noggrant genomtänkta och motiverade nomineringar till organisationens förtroendeposter, stärka och utveckla ArkitektStudenterna med en mångfald av engagerade personer. Att hitta de bäst lämpade personerna till dessa poster är ett hedersuppdrag som vi tar på största allvar, då valen kan vara klart avgörande för hur organisationens verksamhet utvecklas (eller inte utvecklas). Vår utmaning som valberedning blir alltså att nå ut med information om aktuella val till alla medlemmar, peppa er att söka och sedan vaska fram den bästa kandidaten för respektive post. Om ni vill läsa 2013-års valberednings motiveringar till våra nomineringar, se protokoll från årsmötet. Annars följer här en kort personlig presentation av oss:

Julia Johansson (Sammankallande)
Jag gör mitt första år på Landskapsarkitektprogrammets master vid SLU, Alnarp. Tidigare har jag studerat Fysisk Planering vid BTH i tre år och däremellan praktiserat/jobbat i Norrköping. Min koppling till flera skolor ser jag som en styrka i mitt uppdrag som del av valberedning liksom tidigare engagemang i ArkitektStudenterna lokalt. Jag ser med spänning fram emot det kommande verksamhetsåret och är övertygad om att den tillsatta valberedningen utgör ett välbalanserat och varandra kompletterande team.

E-post: juliajson@hotmail.com
Mobil: 0738- 37 04 10

sv julia

Frida Axelsson
Jag läser mitt andra år på landskapsarkitektprogrammet på SLU Alnarp och är bosatt i Malmö. Under stora delar av min skoltid på Alnarp har jag varit engagerad lokalt i ArkitektStudenterna och har den senaste tiden blivit mer och mer engagerad nationellt. Som relativt ny i organisationen på nationell nivå ser jag mig själv som som en frisk vind som kan bidra med nya infallsvinklar i valberedningens arbete och är extremt peppad på att under 2014 finna och utveckla strategier för vårt arbete inom valberedningen som jag är mycket glad att vara en del av.

E-post: frida.ak.axelsson@gmail.com
Mobil: 0703-70 45 11

bild

Jacob Everhed
Jag har läst tre år på UMA, varefter jag har jobbat i Stockholm och planerar att påbörja min master till hösten. Jag har varit engagerad i ArkitektStudenterna under många år, på flertalet olika poster, och tror att mina tidigare erfarenheter kan komma väl till pass i en valberedning. Då jag tycker att ArkitektStudenterna är en smått fantastisk organisation, känner jag mig väldigt hedrad att få axla det stora och viktiga ansvar som jag anser att valberednings arbete utgör för verksamhetens framtid.

E-post:  jacobeverhed@hotmail.com
Mobil: 0706-55 03 28

Bild_Jacob_Everhed

Vi ser grymt mycket fram emot ett händelserikt år och tackar ödmjukast för detta förtroende! Ni är alltid välkomna att kontakta oss med eventuella frågor på val.arkitektstudenterna@gmail.com!

Hälsningar
J
ulia, Frida & Jacob

Kommentera

